Rekruterzy kontra kandydaci – idealne CV – raport

– Polska to największa gospodarka w Europie Środkowej, która nieustannie się rozwija. Nic więc dziwnego, że w ostatnim czasie stopa bezrobocia sukcesywnie spada – wg najnowszych danych GUS wynosi obecnie 7,1%. To zatem idealny czas na przygotowanie CV i poszukanie nowego miejsca zatrudnienia. Na pytanie, jak powinno ono wyglądać odpowiada firma rekrutacyjna Michale Page po przebadaniu opinii zarówno rekruterów, jak i kandydatów z 12 europejskich krajów – m.in. Niemiec, Włoch, Francji, Polski, Hiszpanii, Szwecji czy Turcji.

Wymienianie wszystkich stanowisk zajmowanych w jednej firmie – 97% rekruterów zgadza się, że to ważne.

Co ciekawe, aż co trzeci kandydat uważa, że wymienianie wszystkich stanowisk, które zajmował w jednej i tej samej firmie jest niepotrzebne. Według rekruterów jest zupełnie odwrotnie, bowiem pokazanie, jak rozwijała się nasza kariera w danej firmie, mówi dużo o naszej osobowości.

Praca w jednej firmie przez 2 lata lub więcej – 94% rekruterów zgadza się, że dzięki temu CV się wyróżnia. 14% kandydatów uważa, że fakt, iż pracowali w jednej firmie przez ponad dwa lata, nie ma znaczenia. Jednak prawda jest inna – lojalność jest wciąż doceniana przez pracodawców.

Obowiązki na poprzednich stanowiskach – jest to ważne dla 100% rekruterów. Lista podstawowych obowiązków to punkt obowiązkowy każdego CV! Dlaczego? W zależności od firmy, stanowiska o tej samej nazwie mogą oznaczać zupełnie coś innego. Krótka lista wcześniejszych oraz obecnych obowiązków pozwoli rekruterowi zorientować się, w czym się specjalizujesz. Ponadto, bardzo niewielu kandydatów używa konkretnych liczb, pisząc o swoich osiągnięciach. Jest to błąd, ponieważ według 94% rekruterów CV ma dużo większą siłę przekonywania wtedy, gdy zawiera twarde fakty. Na przykład, jeśli jesteś menedżerem sprzedaży możesz wspomnieć, że udało Ci się osiągnąć wzrost sprzedaży o 20%.

Profesjonalny ton – zwraca na niego uwagę 97% rekruterów. Znana maksyma „nie chodzi o to co mówisz, a o to jak to mówisz” jest prawdziwa także w odniesieniu do CV Należy pamiętać, że jest ono prezentacją nas, jako „osobistej marki”. Sposób więc, w jaki się wyrażamy, mówi wiele o tym kim jesteśmy. Przy czym, chociaż korzystanie z branżowej terminologii jest oznaką profesjonalizmu, to nie można jej mylić z branżowym żargonem, który więcej komplikuje niż wyjaśnia.

Opis projektu lub podsumowanie kariery – 88% rekruterów zgadza się, że to ważne. Brałeś udział w ciekawym projekcie zawodowym? Koniecznie opisz go w swoim CV. Szczególnie, jeśli jest związany z interesującą Cię ofertą pracy. Dzięki temu zwiększysz czytelność CV oraz sprawisz, że Twoja aplikacja wyróżni się na tle konkurentów. Warto również pamiętać, że rekruterzy mają mało czasu na przejrzenie każdego CV z osobna. W krótkim czasie, jaki poświęcają jednemu kandydatowi, coś musi ich zaskoczyć lub zainteresować, by chcieli czytać dalej.

Fotografia – 79% rekruterów zgadza się, że dzięki temu Twoje CV się wyróżni. Profesjonalne zdjęcie w CV to wisienka na torcie naszego wizerunku. Pomimo, że tradycyjnie uważa się, że niezamieszczenie fotografii w CV chroni kandydata przed stereotypowymi osądami i dyskryminacją, to w erze social media – gdy osobiste informacje są powszechnie dostępne – lepiej wziąć sprawę w swoje ręce i załączyć profesjonalne zdjęcie.

Aktualizacja profili w social media – 79% polskich rekruterów zatrudniło kandydata znalezionego w mediach społecznościowych. Po wysłaniu aplikacji warto upewnić się, że nasze profile w mediach społecznościowych są aktualne i na reprezentatywnym poziomie, bowiem aż 88% polskich rekruterów będzie tam szukać o nas dodatkowych informacji zaraz po tym, jak wezmą do ręki przesłane im CV. Warto przy tym wiedzieć, że 79% z nich deklaruje, że zatrudniło kandydata znalezionego właśnie poprzez social media.

**

Michael Page jest światowym liderem w dziedzinie doradztwa personalnego. Firma założona w 1976 roku w Londynie posiada dziś biura w 35 krajach na 6 kontynentach. Firma jest częścią PageGroup, w skład której wchodzą w Polsce: Michael Page rekrutujący specjalistów oraz managerów średniego i wyższego szczebla oraz Page Executive, poszukujący kadry zarządzającej najwyższego szczebla. Michael Page Poland specjalizuje się w rekrutacji profesjonalistów w takich obszarach jak: Finance & Accounting, Banking & Financial Services, Sales & Marketing, Property & Construction, Manufacturing & Engineering, Information Technology oraz Human Resources. W 2017 r. firma została uznana za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce i w Europie, zdobywając prestiżowe wyróżnienie Top Employer. Więcej informacji: www.michaelpage.pl.

źródło: materiały prasowe