fot. Port Lotniczy Wrocław, shutterstock

Zimowy rozkład lotów lotniska we Wrocławiu. Gdzie można polecieć?

Rekordowa liczba 58 połączeń, w tym sześć nowości. Na zimę zostaje też kilkanaście kierunków południowych. Nowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku wchodzi w życie 28 października 2018 roku.

Zacznijmy od nowości wprowadzanych przez regularnych przewoźników. Dwa nowe połączenia uruchamiają tanie linie – Wizz Air do Charkowa, a Ryanair do Kijowa Boryspola. Oba kierunki startują już 28 października. Będzie też nowe połączenie sieciowe. Brussels Airlines, flagowe belgijskie linie lotnicze, uruchamiają rejsy do Brukseli. Pierwszy samolot na tej trasie wystartuje 25 lutego 2019 r.

Egzotyczne nowości znalazły się również w ofercie biur podróży – to Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj) i Oman. Ponadto nowością zimową będą czarterowe loty do Turcji (Antalya). W siatce połączeń czarterowych są też: zeszłoroczny hit – Zanzibar, Egipt i Wyspy Kanaryjskie.

Łącznie w rozkładzie lotów na sezon zimowy 2018/2019 znalazło się 41 połączeń niskokosztowych (w tym jedno krajowe do Gdańska), 10 sieciowych (w tym krajowe na Lotnisko Chopina w Warszawie) oraz 7 czarterowych. Jeszcze nigdy zimowa oferta wrocławskiego lotniska nie była tak bogata.

Z punktu widzenia pasażerów liczy się też fakt, że siatka połączeń jest coraz bardziej zróżnicowana. W tym sezonie w ofercie przewoźników niskokosztowych pojawiają się kolejne kierunki wschodnie i zostaje aż 12 atrakcyjnych kierunków południowych, od Teneryfy, przez Lizbonę, Neapol, po Kutaisi. Cieszymy się również z tego, że swoją ofertę z Wrocławia konsekwentnie rozwijają przewoźnicy sieciowi – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Od nowego sezonu linie SWISS wprowadzają dodatkowy, niedzielny rejs do Zurychu. Na tej trasie pasażerowie będą mieli do dyspozycji łącznie cztery rejsy w tygodniu. Z kolei Air France, na bardzo popularnej trasie na główne lotnisko Paryża (Charles de Gaulle), wprowadza większe samoloty. Aktualnie obsługuje ją samolot Embraer 170 (76 miejsc), a w sezonie zimowym (od poniedziałku do piątku) rejsy będą wykonywane samolotem Embraer 190 (100 miejsc). W efekcie, pasażerowie będą mieli do dyspozycji nawet 20 połączeń dziennie do tzw. hubów – największych lotnisk przesiadkowych Europy atrakcyjnych pod kątem biznesowym. To ogromne udogodnienie dla osób podróżujących służbowo oraz planujących loty z przesiadką.

Dodajmy, że dogodniejszy będzie dojazd do portu lotniczego komunikacją miejską. Oprócz autobusów linii 106, od 20 października na lotnisko jeździ linia 129, zapewniając bezpośredni dojazd do portu z zachodnich i północnych dzielnic Wrocławia. Wygodne połączenie z centrum miasta i Dworcem Autobusowym oferuje też linia Wro Airport Express (bilety, w tym łączone dla pasażerów dojeżdżających z innych miast, dostępne są również poprzez system rezerwacyjny Flixbus), Ryanair Transfers, a już niedługo połączenie to będzie dostępne w systemie Wizz Air.

Rekordowe trzy kwartały

W okresie od stycznia do końca września tego roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 2,6 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 17,6% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Tanie linie odnotowały w pierwszych trzech kwartałach tego roku aż o 28,5% pasażerów więcej, a przewoźnicy sieciowi o 20,7%.

Zgodnie z prognozami, w 2018 roku lotnisko obsłuży łącznie ponad 3,2 mln pasażerów, co będzie oznaczało ok. 10% wzrost rok do roku.

Port Lotniczy Wrocław został uznany za jeden z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Zajął 7 miejsce w rankingu magazynu „Anker Report”, przygotowanym na podstawie danych serwisu Flight Global. Pod uwagę brano liczbę nowych kierunków wprowadzonych w ciągu roku. Pod tym względem wrocławskie lotnisko znalazło się wśród portów o globalnym znaczeniu, jak Moskwa, Berlin czy Paryż.

źródło: materiały prasowe

nowakamienna Author